Eerste dagen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bas Egmond - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bas Egmond - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Ton en Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 September 2007 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal,
Gistermiddag zijn wij vertrokken richting het zonnige zuiden, en zonnig is het zeker! De vlucht is prima verlopen. We hebben zelfs met een oude bekende ;) uit maastricht in het vliegtuig gezeten; een zekere Klaas de Bruijn! Na een uur gewacht te hebben op ene Vincente Culinair, die, waarschijnlijk door zijn culinaire ingevingen, zijn vliegtuig een half uur vertraging bezorgde, zijn wij toch maar vertrokken richting girona. De eerste bus die we wilden nemen reed uiteraard net voor onze neus voorbij, maar we zijn er uiteindelijk wel aangekomen rond 17.50. Het heuglijke feit dat we hier wederom een uur moesten wachten brak aan! Na ons midden in een stationshal omgekleed te hebben kwam om 19.00uur onze bus. Uiteraard verliep niet alles volgens plan, en stopte onze bus niet voor de camping die wij in gedachten hadden. Dit werd dus uiteindelijk 6km lopen... dát met 20kg op je rug en een lange dag achter je, was een feest. Bas heeft er meteen voor gezorgd dat we een fantastische panorama-route namen, zodat de sluitingstijd van elke camping steeds dichterbij kwam. Gelukkig hadden we onze lampjes bij ons, want de route begon zowaar met een lantaarnpaal, maar na zo´n 200m was dit al gauw voorbij. De normale weg veranderde in boomstronken en een lange trap naar het strand (150treden) welke we natuurlijk na zo´n soepel lopende dag, weer terug omhoog konden klimmen. En Ton maar denken dat we geen lichie nodig hadden ;) Na een zware, maar vooral natte 2uur werden we zowaar nog geweigerd op camping 1 (vreemd toch om 22:00uur?) Gelukkig was camping 2 (de camping naast ons doel) niet zo moeilijk en was de vriendelijk spaanse bewaker een tikkeltje soepeler... Toen we eindelijk in ons tentje lagen hebben we snel een pizza naar binnen gepropt en zijn we vrij snel in slaap gedonderd...
Na dit roerige begin hebben we vanochtend besloten dat we vandaag maar rustig aan gingen doen, en ons avontuur gingen beginnen met een etentje in een leuk restaurantje waar we zometeen naartoe gaan lopen, waar, als het goed is, een menu'tje op ons wacht van €8,10! De zon was in ieder geval lekker warm, het uitzicht prima, en het water lekker koel!

Verdere vorderingen volgen snel, tenminste, als de situatie dit toelaat!

Groetjes,
Ton en Bas

• 03 September 2007 - 17:28

Pap John:

Hey mannen,

Hebben jullie je eerste wandeling 'in de benen'zitten, moeten jullie al bijkomen!
    Valt me 'n beetje tegen hoor.
    Veul plezeer!

• 03 September 2007 - 17:40

Esther:

Okay, als jullie morgen en/of woensdag in Barcelona zijn, trakteer ik jullie op een drankje (wel iets normaals natuurlijk haha)
    Anders heel veel succes en plezier!!
    Geniet ervan!
    Kus Esther

• 03 September 2007 - 17:47

Joppe:

Jullie zijn ook stel sjonnies. veel plezier in ieder geval! 12 sept is alv vergeet niet voor te stemmen! ;)

• 03 September 2007 - 18:17

Claudia :

Hola chickos! Alles goed daar? Hier in Barcelona echt vet! Van t weekend echt keihard wezen stappen. Vandaag eigenlijk eerste werkdagje, maar stond binnen een uur weer buiten. Leuk he Spanje, dat alles zo 'goed' geregeld is :P Hoe verloopt jullie trip eigenlijk door Spanje en wanneer komen jullie richting Barca?
    Kus Claudia
    ohja mijn weblog: www.claudiakoch.waarbenjij.nu

• 03 September 2007 - 19:53

Hemapa:

Hallo Kanjers, Top om de eerste dag al meteen te voelen wat 20 kilo is en dan nog wel over 6 kilometer.
    Groetjes en succes.
    HeMaPa

• 03 September 2007 - 22:01

Lieke:

He lieverds,
    jullie zijn nog geen dag onderweg en zeuren al over die 20 kilo :P waar moet dat heen? ;)
    Maar leuk om iets van jullie te horen! ben ook benieuwd naar de foto's...
    Succes ermee en tot snel!
    Liefs Lieke

• 04 September 2007 - 12:17

Sas:

klinkt prima allemaal! veel plezier nog daar.

liefs,

• 04 September 2007 - 14:51

Milou:

hey zwervers;)

niet overdrijven he! bas maar 17 kilo en ton maar 15.3 kilo! haha grapje;).
    fijn om te horen dat het goed met jullie gaat! veel succes verder!
    tot 21 oktober =)
    Dikke kus Milou

..:~*[T&M]*~~:..

lovw you ton!

• 04 September 2007 - 15:20

Iris:

Hey basje!
    Haha dat klinkt alweer goed, het had mij ook kunnen gebeuren, leuk he spanje ;) Nou ik neem aan dat alles ondertussen al wat beter verloopt en dat je al bijna sinaasappels gaat plukken ;)
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!
    xxx iris

• 04 September 2007 - 17:19

Suus:

Ej jullie wilden 6 weken gaan trekken? :P
    Leuk iets van jullie te horen...
    Veel plezier en geniet ervan!
    x Suus

• 05 September 2007 - 18:09

Mayta:

Ha Mannen!
    klinkt nu al goed!
    Geniet er van, en denk vooral nog even aan t leuke hotello leven dat jullie nu n jaar gaan missen..Gnagna!
    Veeeeel plezier
    Liefs, Mayta

• 06 September 2007 - 12:18

Klaas:

Hey Backpackers.

Klinkt prima allemaal! Hier in Barca is alles echt helemaal top! Toen Vincent aankwam had hij niet alleen een uur vertraging maar was ook nog eens zijn bagage weg.... Uiteindelijk zijn we echt pas om 18h30 vertrokken :S Maar goed nu is alles ok. Heel veel plezier nog, geniet ervan!

Hasta Luego

Klaas