Eerste ervaringen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bas Egmond - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bas Egmond - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen

Door: Bas & Ton

Blijf op de hoogte en volg Bas

06 Maart 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is de hoogste tijd voor een Update! Dus bij deze!

We hebben nu onze eerste echte cruise erop zitten (de allereerste was namelijk alleen maar naar de Bahama's en weer terug naar NT). We zijn nu vanuit New York vertrokken richting Tortola, St. Kitts, Barbados, St. Lucia en St. Thomas. (Op dit moment zitten we alweer op St. Lucia)
Maar goed.. De eerste cruise was even wennen, sowieso het op zee zitten natuurlijk. We waren de eerste paar dagen allemaal enigszins "zeeziek", niet echt ziek te noemen, maar toch wel last van evenwichtsstoornissen en duizeligheid. Veel mensen denken dat je het bijna niet merkt op zo'n groot schip, maar als je de golven buiten ziet die soms zeker 5-10 meter hoog zijn weet je wel beter.. (dit gaat schijnbaar nog erger worden wanneer we in april de eerste keer de atlantische oceaan gaan oversteken)

We hadden in het begin veel lessen, letterlijk in de schoolbanken! De mensen uit onze klas waren niet echt het soort mensen waar we normaal mee optrekken, maar goed, we hebben ons prima vermaakt (zeker wel 10 verschillende veiligheidsfilms en instructies bekeken: fantastisch!).
Na een dag of 5 moesten we gaan "schaduwen"; het klinkt leuk in de theorie (je zou zeg maar met iemand meedraaien en dan een beetje het gebeuren van achter de schermen kunnen bekijken). In praktijk was het 'iets' anders... "ga maar gewoon werken 10 uur per dag en als je iets niet weet, vraag het dan maar". Dit werkt niet bepaald motiverend, zeker niet met de gedachte dat je haast niks betaald krijgt voor evenveel arbeid als andere collegas, maar goed, die fase zijn we nu alweer voorbij!
Tijdens het schaduwen liep Bas in de Commodore Club (dat is een Martini Bar net onder de brug (dit resulteert dan ook op een heel gaaf uitzicht) en Ton in de Golden Lion (een echte Engelse Pub).
Na het afronden van onze 2 weken durende 'White Star Acadamy', en het behalen van ons fantastisch mooie certificaat zijn we nu dan
al een aantal dagen 'officieel' aan het werk. Omdat we moeten wachten tot er mensen van boord gaan staan we (waarschijnlijk tot 10 maart) tijdelijk in Standby. In de bar-department zijn er 3 'main-stations'. Tussen deze drie rouleren wij momenteel. Dit maakt het werk op zich een stuk leuker, omdat je steeds op een andere plek staat. Sommige dagen zijn dan ook 1 grote verkleedpartij: daguniform, avonduniform, dekuniform..

Nu genoeg over het werk! Naast het werk is er ook 'de bar'. De prijzen voor drank in de bar zijn te vergelijken met die van de hotelschool, dus dat is zeker niet afschrikkend te noemen! Het is altijd weer lekker om even na het werk af te schakelen met een biertje (of Ton met water / melk). (Omdat Bas een weddenschap heeft verloren gaat hij Ton op de eerste avond dat Ton weer begint met drinken vrij houden :D ). Verder gaan we met vrij grote regelmaat sporten!

Naast de 'Gym' en de bar zijn er natuurlijk ook de prachtige eilanden waar we aanmeren! Het schip is te groot voor de meeste havens, dus gaat zij voor anker, en worden alle passagiers en crew die naar het eiland gaan per 'tender' erheen gebracht. Onze eerste tender-ervaring was er al eentje op zich. Het water was een 'tikkeltje' wild waardoor het bootje nogal op en neer waggelde.. Doordat we nog niet ver genoeg van de rand van het schip verwijdert waren knalde een stang van 'de gangway' dwars door de plexiglasruit vlak langs het gezicht van een passagier!
Alle eilanden zijn stuk voor stuk prachtig, de een nog mooier dan de andere. Het water is glashelder en de stranden spierwit. We maken deze reis een stuk of 4/5 keer waardoor we hopelijk de kans krijgen om op elk eiland even geweest te zijn. Vanuit de haven moet je meestal met een taxi naar het strand of plek waar je heen wilt. Het moet je alleen niet verbazen dat de chauffeur je een fles rum aanbiedt op de achterbank!
De weersovergang van NewYork naar de Caribbean is vrij radicaal te noemen! (van -2 naar +28 ).. Het is dan ook niet vreemd dat we goed verbrand zijn de eerste keer op het strand!

Verder zijn we nu eigenlijk wel op alle plekken van het schip geweest, en je blijft je verbazen hoe gigantische het ding is. Gister lagen we bijvoorbeeld met nog 4 andere cruise-schepen in de haven van Barbados, en daar zie je toch echt duidelijk dat de QM2 wel heel huge is.. Het is een attractie op zich!

Zodra we in NY zijn gaan we proberen om via onze laptop ergens in de stad foto's te uploaden! Een droog verhaal is ook maar droog, dus we hopen hier snel verandering in te brengen!

Wij genieten verder!

Groetjes
T & B

• 06 Maart 2008 - 20:09

Pap John:

Super dat jullie 't naar je zin hebben.
    Have much fun!!!!!

• 06 Maart 2008 - 20:10

Janneke:

Sow dat klinkt echt heel gaaf! En het weer is ook zoveel beter dan hier.. Super cool om lekker aan te meren bij zulke mooie eilanden zeg! En het geweldige uitzicht natuurlijk!
    Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de foto's!
    Liefs Janneke

• 06 Maart 2008 - 20:17

Lieke:

Eindelijk weer leesvoer!! :D erg leuk jongens! De broodkruimels om de weg te vinden zijn deze keer niet meer nodig lees ik ;)
    lieverds, geniet ervan en ik zie jullie snel weer!

Liefs

• 06 Maart 2008 - 20:17

Je Ma:

ik word een beetje jalours ha ha
    veel plezier.
    knap van je die melk en het water nog effe en het is pasen.
    frtj aan bas

• 06 Maart 2008 - 21:13

Karin:

He Anton, en natuurlijk ook Bas
    super leuk verhaal en fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Geniet zoveel mogelijk van jullie vrije tijd want ik lees dat dit schaars is.
    Groetjes de schweiermam.

• 06 Maart 2008 - 22:02

HeMa:

Hi Boys, leuk weer ff wat te lezen te hebben en te zien dat het nu een stuk relaxter is (buiten dat "harde" erken dan).
    We zijn erg benieuw naar de foto's,
    groetjes vanuit een druilerig Ter Aar
    HeMaPa

• 07 Maart 2008 - 02:03

Linda:

Heej bas en ton!!

Echt super die verhalen! Module 10 is toch net iets anders! Ben benieuwd naar de foto's! Echt gaaf, zeker dat jullie allemaal die eilanden bezoeken.

Dikke kus, Linda

• 07 Maart 2008 - 05:48

Frank G:

Hey Ton en Bas,

Site ziet er goed uit en aan het verslag te zien heb je het prima naar je zin!
    In Sydney heb ik laatst de QV gezien, jullie schepen zien er echt geweldig uit. Geniet ervan!

Cheers brother,

Frank

• 07 Maart 2008 - 07:07

Geert-Jan:

Klinkt goed Bas, veel plezier daar!

• 07 Maart 2008 - 11:08

Bouke:

Als ik dat zo hoor, had ik beter mijn stage met jullie op het cruiseschip kunnen doen. Ik werk namelijk net zo veel, maar dan in een Airport hotel zonder mooie stranden, maar geniet ervan, ik zie jullie in de zomer.

• 07 Maart 2008 - 12:38

Suus:

Fijn te lezen dat jullie je vermaken, ben wel een beetje jaloers, en zeker op het weer, vind het maar koud hier...
    x Suus

• 08 Maart 2008 - 13:20

Mayta:

Klinkt heeeeerlijk!!
    Wil ook zon,zee,strand.. (njaa, en jullie werken dr dan nog bij ;)) Geniet er van jongens!
    x Mayta

• 09 Maart 2008 - 10:36

Oma:

Hey Ton, heb je van schrik je telefoon in de zee laten vallen toen je mij belde terwijl ik op de wc zat? Veel plezier, 't duurt wel lang voor je weer thuis bent hoor. Het belangrijkste is dat je het naar je zin hebt.
    Kus,
    Oma

• 09 Maart 2008 - 12:56

Carla & Kees:

Hoi Bas

Helemaal top wat je aan het doen bent...Wij gaan zo naar tante Anja die haar feestje geeft omdat ze 50 is geworden. Staat een leuke pop in de tuin. Foto's zie je nog wel een X.
    Ciao C.

• 13 Maart 2008 - 09:51

Milou:

Waar blijven die foto's nou?? haha
    Nou klinkt allemaal goed he..
    hier regent het alleen maar dus jullie hebben het erg goed daar!
    tot snel
    dikke kus

• 13 Maart 2008 - 20:45

Karin:

He Anton,
    Ben vanavond 2x geflitst,dus de rekeningen krijg je bij thuis komst.HAHAHA. Binnen 2 minuten van Snoworld naar de steenweg wie doet je wat. Maar wel de hele avond een vrolijke dochter gehad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groejtes Larry en Karin

• 23 Maart 2008 - 11:49

Anja En Frank Enz:

schip ahoy,

en zeeman ton, hoe is ie? hier is alles goed.(behalve het weer, dus geniet maar van het zonnetje)hebben een documentaire over de bouw van de Qm2 gezien. heel erg indrukwekkend.zal maar niet vertelen dat de tussenschotten niet geplaatst zijn, net zoals bij de titanic. heel veel plezier en succes met je bootje!!!oefen maar goed op watertrappen en roeien.

paasgroetjes Frank, anja, anne rinus jolien en vooral bassie