First Message from the Queen Mary 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bas Egmond - WaarBenJij.nu First Message from the Queen Mary 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bas Egmond - WaarBenJij.nu

First Message from the Queen Mary 2

Door: Bas & Ton

Blijf op de hoogte en volg Bas

17 Februari 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Beste mensen, helaas hebben wij problemen wat betreft het plaatsen van foto's, vandaar dat jullie deze dan ook niet online zullen zien. Wij hopen hier snel een alternatief voor te vinden..

Na onze fijne, prima verzorgde, uiterst rustige vliegreis zijn wij beland in New York. Na eerst een uur te wachten bij de dubbelcheck van ons visa ontmoeten wij daar een andere Cunard-ganger.. James uit Engeland. Hij ook nog een leek wat cruise schepen betreft reist verder met ons mee naar het Hotel. Dit was allemaal prima verzorgd en wij zijn dan ook meteen richting Manhattan gegaan.
Dit is natuurlijk zeer gaaf om te zien, en we hebben dan ook veel foto's geschoten. Na een quick walk en een lekkere kop Starbucks koffie begon de nacht te vallen en hebben wij nog een laatste rondje langs het Empire State Building en Times Square gedaan. Vervolgens zijn wij opzoek gegaan naar een taxi, we kunnen jullie vertellen, dit is niet zo makkelijk als het in de films lijkt ;).. Na 3 kwartier hebben we er toch eindelijk eentje te pakken...

Kapot van de reis zijn we na een laat dinertje lkkr de lakenstraat in gedoken, want de volgende dag werden we om half 8 verwacht.. Blijkbaar waren wij niet de enigen want ze hadden 2 touringcars ingehuurd om alle mensen van het hotel naar het schip te vervoeren.

Bij het schip aangekomen valt je mond wijd open van verbazing over hoe groot (en later van binnen) hoe luxe zij is.

Na een min of 10 gingen we met de groep de bagage op onze kamers zetten. Wij 3en (met James dus) liepen al direct achter de verkeerde mensen aan en waren dus al binnen een half uur verdwaald.. hahah... Na wat rondvragen waren we blijkbaar alsnog als eerst op de kamers (alleen dan via de passagiers route, wat niet helemaal de bedoeling was). Het bleef "helaas" niet bij deze ene keer, tot nu toe zijn we denk ik al zo'n 10keer verdwaald geraakt op dit reusachtig gevaarte.

We zijn inmiddels bezig aan de derde dag van onze training in de 'White Star Academy'. Desondanks het feit dat het niveau van onze klas niet bepaald denderend te noemen is vermaken wij ons prima. Onze eerste avond werken zit er al op, en deze beviel prima! Dit gaf een beter gevoel dan dat je krijgt in onze klas! James' eerste keer met een dienblad lopen verliep vlekkeloos, totdat de meeste gasten weg waren.. Hij kreeg het toch maar weer voor elkaar om een glas rode wijn voor de ogen van een van de hoogste rangen aan boord op de grond uit elkaar te laten spatten, zonder dat er voor de rest Uberhaupt iets of iemand in de buurt was :D haha! We hebben in ieder geval veel lol, en
dat is het belangrijkste! We hebben nu de meeste plekken van het schip kunnen bezichten, en het is werkelijk adembenemend mooi!

We slapen op dit moment op een 4-persoons kamer samen met James en
Arrafat (Edinal of iets in die richting). Na afronding van de training krijgen we 'cabins' in het 'crew'-gedeelte..

Momenteel ligt het schip voor de kust van Princess Cays (op de Bahamas) en zijn wij toevallig op de weg naar het internet cafe een andere Nederlander tegengekomen.. Deze gaat overmorgen alweer weg, maar wist ons te vertellen dat er in ieder geval nog 1 andere nederlander te vinden is.. (mits je niet verdwaalt raakt natuurlijk ;) )
Ons lot roept, dus we moeten ons nu helaas verplaatsen naar het zonnedek op de 13e verdieping van ons drijvend flatgebouw...
Wij genieten ervan, hoop jullie ook (van de verhalen dan maar he, want verschil moet er zijn :P )

Grtz,
Ton Leonard
en Bastiann Henric (zoals we hier schijnbaar heten)

• 17 Februari 2008 - 19:09

Pap John:

Tsja mannen, valt niet mee daar de weg vinden blijkbaar.
    Leuk al wat van jullie te horen/lezen.
    Have much fun, en Ton... mocht ik je niet kunnen spreken, enne sjunne verjoardag wa jong!

• 17 Februari 2008 - 19:21

Karin:

he zeemannen, leuk om even wat van jullie te horen. Koffie gedronken bij Starbucks? Heb je toen aan de schweiermam gedacht?
    Veel plezier en Anton Milou mist je heeeeeeeeel erg maar Ivo neemt haar mee op sleeptouw en stelt haar regelmatig voor aan fan project leden. Maar zoals je wellicht wel weet ben jij nog steeds de enige echte ANTONIO. ;)
    groetjes de schweiermam xxx

• 17 Februari 2008 - 19:41

Linda:

Heej mannen!

Klinkt echt super, ik denk dat ik me graag in jullie leventje zou willen verplaatsen, na morgen. Dan begint module 10. Enne NY is echt gaaf he? Pak de volgende keer gewoon lekker de metro, das veel makkelijker dan de taxi.

Zie jullie in juli weer! Kus Lin

• 17 Februari 2008 - 20:41

Mam :

jullie kunnen wel een tom tom gebruiken,
    veel plezier. gtj

• 17 Februari 2008 - 21:09

Iris:

Hee Matroosjes,

Haha maf he dat je kan verdwalen op het water!
    Geniet ervan en maak maar veel foto's zodat ik me een beetje kan in leven in jullie compleet andere leventje dan wat ik aan het lijden ben!

Have fun!

Knuffel Iris

• 17 Februari 2008 - 22:03

Andrea:

He jochies!

Klinkt al prima! Hoe is het weer daar op de Bahamas?
    Ben benieuwd naar het vervolg!

xa

• 18 Februari 2008 - 10:09

Britt & Milou:

Hee tony en bassie,
    gelukkig gaat alles oke.
    hier bij ons ook
    de poesjes amuseren zich wel! gaan dadelijk lekker shoppen in maastricht
    we spreken je (ton) snel weer
    xxxxxxxx

Britt & Milou, de poesjes

• 18 Februari 2008 - 11:05

Judith:

hey mannen!!

dat klinkt goed allemaal! heel veel plezier de aankomende tijd! geniet ervan! en wat dat verdwalen betreft,, misschien hebben vrouwen dan toch een iets beter richtingsgevoel.. hehe

have fun!!

xxjuud

• 18 Februari 2008 - 11:44

Astrid:

He Bas,
    Eindelijk nog iemand die verdwaald,we weten hoe dat is,Ha Ha.
    Ik hoop dat je veel te zien krijgt, en kijk maar of je de Freedom ook ergens ziet.
    Geniet ervan en werk met zin.
    Groetjes Ronald en Astrid

• 18 Februari 2008 - 19:27

Martijn En Suus:

hey tony, klinkt indrukwekkend allemaal, iig indrukwekkender dan die eerste fotos uit spanje met die verregende pizza's:) Ben benieuwd hoe het daar verloopt als jullie één keer aan de slag bent, veel plezier op de love boat en niet teveel omaatjes versieren, tenzij ze bereid zijn om zonder huwelijkse voorwaarden te trouwen natuurlijk

• 19 Februari 2008 - 20:33

HeMaPa:

Hoi Topper,
    zo te lezen fantastisch dus, hoop dat dit zo blijf. Maak er samen een leuke verjaardag van, 't gebeurt misschien maar 1 keer op zee in zo'n klein bootje.
    groetjes van thuis

• 19 Februari 2008 - 20:37

Milou`:

Hoi lieverd,
    alvast gefeliciteerd met je verjaardag!!
    (K)(K)(K)
    maak er een leuke dag van! dat zal wel lukken het op zoon groot schip!
    Dikke kus
    Milou

• 20 Februari 2008 - 18:03

Paulus:

Ola Lil' Bro & Antonio!

Als eerste: Ton, gefeliciteerd met uwen 21e vjdag! Ik zeg: dat wordt een nachtje Maastricht doorhalen als jullie terug zijn ;) Mooi verhaal, ik denk dat ik ook maar eens n wkndje NY ga boeken ofzo :) Geniet nog even van de Caribische zonneschijn, ik trek op dit tijdstip nog snel de Ter Aarse mist in.. Grtz 2 Natalee! ;)

Ciao!

• 26 Februari 2008 - 08:21

Geert-Jan:

Hoi Bas,

Klinkt goed, hard werken ook ? of is het alleen maar stilletjes genieten...

Veel plezier!

Gr. Geert-Jan

• 03 Maart 2008 - 19:07

Miriam :

Hoi Bas!( & ton)
    Zo te zien vermaken jullie je wel, heel leuk om jullie 'verhaal' zo te lezen:)
    Ook hoor ik van Lieke nog wel eens wat, dus het zal vast en zeker wel goed komen met jullie!
    Geniet ervan, en heel veel plezier!
    Groetjes, Miriam ( & Remon)

• 05 Maart 2008 - 04:49

Sandra En Ger:

he ton, hoe gaat het met je zo te lezen bevalt het jullie goed, heel veel plezier op jullie avontuur groetjes sandra en ger