Change of Plans - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bas Egmond - WaarBenJij.nu Change of Plans - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bas Egmond - WaarBenJij.nu

Change of Plans

Door: Bas & Ton

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 November 2007 | Spanje, Madrid

Foto's: Http://tonenbas.mijnalbums.nl

Oke, zoals velen van jullie waarschijnlijk al weten is er een kleine wijziging gekomen in ons plan om een jaar naar Spanje te gaan... Velen van jullie zullen ook al weten dat wij op sollicitatie zijn geweest in Zwitserland en dat wij daar zijn aangenomen.. Onze reis gaat dus een andere wending nemen..

Nouja, allereerst zijn wij gezellig met onze vaders naar het sjoene Italië gereden om daar in een schitterend pittoresk 5 Sterren verblijf (lees hier typisch "Het Roer Om"-huisje, maar wél met sterren service) te verblijven. Maar om al dit schitterends te vinden moet je wel eerst door de sneeuw, en vervolgens goed zoeken! Natuurlijk zijn de wegen hierheen ook niet meer wat ze vroeger waren, maar met een routeplanner zou je zeggen..? Tsja daar zijn we nog steeds niet over uit! De vlaams sprekende Truus heeft ons wel een heel stuk weten te navigeren, maar naarmate we dichter in de buurt van onze bestemming kwamen wilde zij ons toch over wegen sturen die in geen 20 jaar meer gebruikt waren, en ons door tunneltjes laten rijden waar de spiegels zo'n 5 cm speling hadden aan beide kanten. Desondanks maakte deze, laten we zeggen 'bijzondere' route, de reis alleen maar leuker.
Eenmaal aangekomen (over de laatste 150 km hadden we 3 uur gedaan, waarvan 100 km snelweg was, waar géén files stonden) werden we onthaalt door een grote met hormonen opgespoten Golden Retriever. Toen het verblijf uiteindelijk vele malen beter en mooier bleek te zijn dan je van de buitenkant zou verwachten, hebben we gebruik gemaakt van een heerlijk 4 gangen diner. Foto's zijn te zien op onze site.

De dag erna naar Chiasso, waar wij ons sollicitatiegesprek hadden. Natuurlijk weten wij dat voorbereiding en strak-int-pak belangrijke woorden zijn voor een dergelijk gesprek, dus dit hebben we dan ook tot in de puntjes verzorgt, zelfs last-minute netjes onze tanden gepoetst (op straat welliswaar; toch ideaal die kraantjes, waarom hebben ze die in NL niet?)

Naja om kwart over 2 eindelijk maar naar binnen! Bij binnenkomst geen hand, geen introductie, nee gewoon lekker een tiental formulieren invullen en een video kijken.. Voorstellen? nee dat doen Italianen niet (Chiasso is wel Zwitserland, maar omdat het zo dicht op de grens ligt is iedereen er Italiaans) We dachten dan ook dat we er na niet al te lange tijd weer weg zouden zijn, en dat dachten onze vaders ook.. Maar toen de uren voorbij streefden, Ton en ik toch dorst begonnen te krijgen.. Want ja, iets te drinken aanbieden doen ze ook al niet.. Bleek het nogsteeds niet voorbij te zijn..
Eindelijk het gesprek zelf! Omdat een vreemde Siciliaan, die ook kwam solliciteren, zei dat het geluk zou brengen wanneer degene die rechts zat eerst zou gaan, ging Bas als eerste.
Het gesprek begon eerst al over het feit dat zij hadden begrepen dat wij solliciteerden naar een stageplek. Toen tot meneer Martinoli doordrong dat dit totaal niet onze bedoeling was, leidde Bas het gesprek snel richting Cunard, dat toch wel 'licht' onze voorkeur had...
Gelukkig bleek dat er bij Cunard 3 opties voor ons mogelijk waren:
-Receptie op QM2;(maar hier had je eigenlijk 2 jaar ervaring in een 5* hotel voor nodig, maar omdat ons CV hem wel aansprak ging hij het toch voor ons proberen)
-Barwaiter(QM2 of QE2);
-Junior Waiter(QM2 of QE2);

Naja gesprek met Bas was beeindigd, het was nu Tons beurt. Dit gesprek duurde een stuk korter, omdat Bas het in zijn gesprek al had gehad over het stage gebeuren etc. Maar wel kon deze Paolo Martinoli aan Ton vertellen dat wij in ieder geval aangenomen waren!
Na nu nog eens een verplichte veiligheidsfilm over Cunard te hebben gekeken en een aantal formulieren te hebben getekend, waren we eindelijk klaar! We hadden gekregen waarvoor we gekomen waren, een baan!
Het was ondertussen 7 uur savonds en onze vaders hebben dus 5 uur zitten wachten in een doodstil Chiasso.

In ons schitterende verblijf nog even wat gegeten en de dag erna vroeg op om weer richting huiswaarts te keren.

Het waren een super gezellige 3 dagen (thanks to onze vaders)

Het was nu alleen nog een kwestie van onze documenten op orde brengen, en wachten op reactie van Cunard.

Ondertussen hebben we tehoren gekregen dat we zijn aangenomen voor de functie van Barwaiter.
Bas heeft zijn visa en medische keuring momenteel al in bezit en Ton is nog druk bezig, maar dit gaat komende weken vast en zeker allemaal goed komen.

De datum van wanneer wij aan boord gaan en op welk schip, want dat weten wij ook nog niet, zullen wij natuurlijk melden op deze site!

Om even verwarring te voorkomen..:

Deze site blijft gewoon door geupdate worden nu onze Spanje avontuur beeindigd is! We gaan nu gewoon verder met onze avonturen bij Cunard..

Ook fotos zullen gewoon op onze foto-site blijven staan en bijgevoegd worden.

Wil je meer informatie over Cunard en de 2 Queens?:

Cunard:

Over de Queen Mary 2 (of op de Cunard site):

Queen Elizabeth 2 (of op de Cunard site):

Http://tonenbas.mijnalbums.nl

We houden jullie op de hoogte!!

Groetjes
Ton & Bas

• 26 November 2007 - 17:39

Sjaak:

he meastro's ! veel plezier bij cunard komende halfjaar. en miss tot 15 dec als jullie aangemeerd liggen aan de kust van southampton! als ik vrij kan krijgen kom ik cker langs !

• 27 November 2007 - 21:12

Tjop:

Jullie komen toch wel eerst een keer naar de bar nog met mij een biertje drinken voor jullie gaan>?

• 29 November 2007 - 16:02

Linda:

Das echt gaaf! Houd ons op de hoogte!

Baie plezier!

Kus Linda

• 30 November 2007 - 07:10

Geert-Jan:

Klinkt goed Bas, lekker voor de ervaring!
    Alvast succes gewenst.

Gr. Geert-Jan (GT)

• 04 December 2007 - 17:07

Monique:

Hey Ton,
    Dacht ik een leuk vakantieadresje te krijgen in Spanje, maarja cruise lijkt me ook wel wat.....
    Kom nog een keertje langs met Frank voordat jullie weer vertrekken

groetjes,

Monique